آموزش ایجاد جدول در پاورپوینت (Powerpoint) + تنظیمات
جدول ها در پاورپوینت علاوه بر خوانایی به شما کمک می کند تا برای مثال داده های مقایسه ای و یا سازمان دهی ایجاد کنید و در نتایج آزمایش ها و پژوهش ها و مقایسه قیمت ها و مشخصات فنی کاربردی زیادی دارد که در این مقاله به بررسی روش های ایجاد جدول در پاورپوینت در کنار تنظیمات آن می پردازیم.
ایجاد جدول در پاورپوینت

برای ایجاد جدول در پاورپوینت ساده ترین روش برای ایجاد جدول ابتدا باید وارد سربرگ Insert در پاورپوینت شوید.
در سربرگ Insert گزینه Table را انتخاب کنید.

در بخش باز شده می توانید با انتخاب سطر و ستون از بخشی که در عکس بالا مشخص است جدول خود را طراحی کنید که در بالاس مربع ها نیز چند در چند بودن جدول شما را نمایش می دهد برای مثال جدول انتخاب شده در عکس بالا جدول 5 در 3 است.
Insert Table در پاورپوینت

برای تنظیم دستی جدول در پاورپوینت نیاز دارید که که از طریق Insert Table این کار را انجام دهید که برای انکار باید از طریق تب Insert > گزینه Insert Table را انتخاب کرده و در صفحه باز شده همانند شکل بالا سطر و ستون جدول خود را تنظیم کرده و در نهایت برروی دکمه Ok کلیک کنید تا جدول مد نظر ایجاد شود.
طراحی جدول (Draw Table) در پاورپوینت

از دیگر روش های ایجاد جدول در ورد طراحی از طریق گزینه Draw Table است که همانند سایر روش ها از طریق سربرگ اینسرت و بخش Table باید گزینه Draw Table انتخاب کرده و با استفاده از کشیدن و رها کردن جدول خود را طراحی کنید.
درج جدول از ورد و اکسل
یکی از روش های میانبر دیگر برای درج جدول از ورد و اکسل است که می توانید جداول خود را از ورد یا اکسل به پاورپوینت انتقال دهید.
- جدول خود را در اکسل ایجاد و یا انتخاب کنید.
- آن را انتخاب و کپی (Ctrl+C) کنید.
- به PowerPoint برگردید و پیست (Ctrl+V) کنید.
- میتوانید از گزینههای پیست مانند Keep Source Formatting یا Embed استفاده کنید.
تنظیمات جدول در پاورپوینت (PowerPoint)

Table Style Options (تنظیمات سبک جدول)
این گزینهها مشخص میکنند که چه بخشهایی از جدول هایلایت شوند:
- Header Row: سطر اول را به عنوان عنوان متمایز میکند (معمولاً پررنگ و با رنگ متفاوت).
- Total Row: سطر آخر را برای نمایش جمع کل یا نتیجه متمایز میکند.
- Banded Rows: سطرهای زوج و فرد را با رنگهای متناوب نمایش میدهد (برای خوانایی بهتر).
- First Column: ستون اول را پررنگ میکند (معمولاً برای عناوین عمودی).
- Last Column: ستون آخر را پررنگ میکند.
- Banded Columns: ستونهای زوج و فرد را متناوب رنگ میکند.
Table Styles (استایلهای آماده جدول)
- شامل تمهای رنگی پیش فرض جداول است.
- با کلیک روی فلش کشویی (More)، لیست کاملی از استایلهای پیش فرض دارید.
- میتوانید از سبکهای روشن (Light)، متوسط (Medium) و تیره (Dark) استفاده کنید.
Shading: با استفاده از این گزینه می توانید رنگ خانه مورد نظر را عوض کنید.
Borders: با این گزینه نیز می توانید خطوطی به هر قسمت از خانه جدول خود اضافه کنید.
Effects: همانطور که احتمالا از نام این گزینه نیز بتوانید حدس بزنید این گزینه به شما کمک می کند تا افکت های مختلف به جدول خود اعمال کنید.
- Text Fill: تغییر رنگ متن
- Text Outline: تغییر حاشیه متن
- Text Effects: افزودن جلوههای ویژه مانند سایه، انعکاس و…
Draw Table: با استفاده از این گزینه می توانید جدول را با استفاده از کشیدن و طراحی کردن ادیت و یا بخشی به آن اضافه کنید.
Eraser Table: این گزینه نیز به شما کمک می کند تا هر قسمتی از جدول خود را که می خواهید پاک کنید.
سخن پایانی
جداول به شما کمک می کند تا علاوه بر ارتباط سازی با مخاطبان خود در شغل های مختلف با استفاده از جدول ها اقدام به مقایسه محصولات و یا داده های مختلف کنید که در این مقاله به بررسی روش های مختلف ایجاد جدول در ورد را یاد گرفتیم و در ادامه تنظیمات جدول را بررسی کردیم که می توانید تغییرات مختلفی برروی جداول خود اعمال کنید.
آیا شما روش دیگری برای ایجاد جدول می شناسید؟


قوانین ارسال دیدگاه در سایت